چگونه می‌توانید در خانه از ایمپلت کاشت حلزون مراقبت کنید؟
نوشته شده توسط : حكيمه رزمي

  ایمپلنت کاشت حلزون دارای بخش‌های زیادی است؛ از جمله فرستنده، میکروفون، گیرنده، پردازنده، باتری‌ها و الکترود. قسمت‌های خارجی کاشت حلزون شامل میکروفون، پردازنده و فرستنده هستند که از بیرون قابل مشاهده می‌باشند. قسمت خارجی ایمپلنت کاشت حلزون به نگهداری و مراقبت منظم و مکرر دارد.

افرادی که با نوع صدای کاشت حلزون آشنا شده باشند؛ خیلی سریع‌تر متوجه هر گونه تغییر در کیفیت صدا می‌شوند. تغییر کیفیت صدا به معنی خرابی قسمتی از ایمپلنت کاشت حلزون است.

بهتر است قسمت خارجی ایمپلنت به صورت منظم تمیز شود. گاهی اوقات دستگاه را از نظر کثیفی و یا داشتن رطوبت چک کنید. این شرایط می‌تواند باعث خرابی و یا اختلال در عملکرد ایمپلنت کاشت حلزون شود. برای تمیز کردن دستگاه می‌توانید با استفاده از یک پارچه خشک و نرم به تمیز کردن دستگاه بپردازید. در هنگام استفاده از اسپری مو بهتر است از دستگاه در برابر افشانه اسپری محافظت کنید.

برخی از قسمت‌های دستگاه در طی مدت زمانی مشخص نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. محافظ و پوشش میکروفون باید هر سه ماه یک بار تعویض شود. رطوبت محل زندگی، تعرق زیاد و یا تغییر در کیفیت صدا منجر به تعویض این پوشش، زودتر از حد انتظار می‌شود. باطری دستگاه نیز به طور مکرر نیاز به تعویض دارد.نگهداری و مراقبت از ایمپلنت کاشت حلزون ممکن است دشوار و سخت باشد، اما با گذشت زمان شرایط آسان‌تر خواهد شد. مراقبت‌های بعد از کاشت حلزون نقش مهمی را در درمان و ایمنی بیمار ایفا می‌کند. بعد از کاشت حلزون به طور منظم برای چکاپ به پزشک معالج خود مراجعه کنید. در صورت هر گونه مشکل بعد از عمل جراحی، پزشک خود را مطلع گردانید





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: